آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکس

رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکس

عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک یا خطوط بر روی پوست صورت می شوند که ناحیه ی بین دو ابرو جزء مناطق مستعد ایجاد این چروک ها می باشند. برخی افراد ممکن است به دلیل این خطوط اخم و چین و چروک این ناحیه عصبی به نظر برسند در حالی که عصبی نیستند. همچنین ممکن است سن فرد از سن واقعی او بیشتر به نظر برسد. همین عوامل ساده و جزئی منجر به کاندید شدن فرد برای تزریق بوتاکس خط اخم می‌شود. پیشگیری از ایجاد و تشدید خط اخم می تواند برای افرادی که از تأثیرات منفی اخم بر چهره رنج می برند یا افرادی که مایل هستند به سادگی اثرات پیری را معکوس کنند، مفید باشد. بهترین روش درمان خطوط اخم از طریق تزریق بوتاکس می‌باشد. بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق بوتاکس خط اخم

مراحل تزریق بوتاکس به خط اخم

پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس برای خط اخم

کاندیدای مناسب و نا مناسب بوتاکس خط اخم

1- کاندیدای مناسب
افرادی که به دلیل افزایش سن، در صورتشان خطوط و چین و چروک ظاهر می شود کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند. همچنین تزریق بوتاکس در بیمارانی که خطوط اخم به آنها ظاهری خسته، غمگین یا عصبانی می دهد، استفاده می شود.
2- کاندیدای نامناسب

سن مناسب برای از بین بردن خط اخم با تزریق بوتاکس

افرادی که زیر 18 سال سن دارند،‌ نمی توانند از این روش زیبایی استفاده کنند؛ ولی افراد با سن بالای 18 می توانند از امپول تزریق بوتاکس استفاده نمایند.

ماندگاری بوتاکس خط اخم

معمولاً ماندگاری بوتاکس خط اخم حدود چهار تا شش ماه دوام دارد ؛ اما بعد از گذشت این مدت، تأثیراتش کمتر می‌شوند و پوست کم کم به حالت قبل باز می‌گردد.

عوارض روش تزریق بوتاکس خط اخم

با وجود اینکه بوتاکس یک روش ایمن است و عوارض زیادی به همراه ندارد؛ اما اگر این روش در کلینیک های غیر معتبر با پزشکان بی تجربه انجام شود با عوارض شدیدی همچون افتادگی عضله، کبود شدن پوست، ورم بعد از بوتاکس و افتادگی پلک همراه است. همچنین برخی از عوارض بوتاکس مانند عفونت، قرمزی، تورم و درد به علت مراقبت نکردن از بوتاکس رخ می دهد. در صورت شدت یافتن عوارض، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.

هزینه تزریق بوتاکس برای خطوط اخم

هزینه بوتاکس خط اخم به عومل مختلفی بستگی دارد:


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیزر Co2 فرکشنال برای درمان منافذ باز پوستلیزر Co2 فرکشنال برای درمان منافذ باز پوست

لیزر فرکشنال یکی از روش‌ های نوین و موثر در درمان مشکلات پوستی مانند بستن منافذ باز است. این تکنولوژی یک روش غیرتهاجمی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-07-05

بوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینیبوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینی

تزریق بوتاکس خطوط خرگوشی بهترین درمان برای خطوط خرگوشی روی بینی است که به دلیل حرکات تکراری عضلات هنگام خندیدن یا جمع کردن بینی ایجاد می ‌شوند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتهمه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمت

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی و موثر برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست است که برای درمان مشکلات پوستی آکنه، چین و چروک و لکه‌ های پوستی استفاده شده ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23