آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / میکرودرم ابریژن / همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمت

همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمت

میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی و موثر برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست است که به طور گسترده در درمان مشکلاتی مانند آکنه، چین و چروک و لکه‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش با استفاده از کریستال‌های ریز و یا نوک الماسی برای لایه‌ برداری سطحی پوست عمل می ‌کند، که منجر به تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود. در این روش، سلول‌های مرده پوست با استفاده از دستگاه مخصوص پس از تراشیده شدن، مکش شده و از سطح پوست پاکسازی می‌شوند. تمامی این عملیات در حالت هوشیاری فرد انجام گرفته و نیاز به انجام بیهوشی و حتی بی‌حسی در فرد نیست. نتیجه این فرآیند، پوستی نرم‌تر، شاداب‌تر و با ظاهری جوان ‌تر است. در این مقاله، به بررسی جزئیات این روش، مزایا و معایب آن، و نکات کلیدی برای دستیابی به بهترین نتایج خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع میکرودرم ابریژن

میکرودرم در روش های مختلفی و با دستگاه های متنوعی انجام می شود که در ادامه به معرفی انواع روش های میکرودرم ابریژن پرداخته ایم:
میکرودرم کریستالی
یکی از رایج ترین روش های میکرودرم ابریژن برای از بین بردن سلول های مرده پوست، میکرودرم کریستالی می باشد. روش این کار به این صورت است که ماده ای کریستالی روی پوست پاشیده شده و سپس با یک وسیله دستی، لایه رویی پوست تراشیده و با دستگاه مکش جمع می شود.
هندپیس نوک الماس
در این روش از هندپیس نوک الماس استفاده خواهد شد. با استفاده از این دستگاه سلول های مرده به آرامی از پوست خارج شده و همزمان مکش خواهند شد. عمق ورود مکش و خارج شدن سلول های مرده، به فشار و مدت زمان اعمال دستگاه روی پوست، بستگی دارد.
هیدرودرم ابریژن
یکی از جدیدترین روش های درمان پوستی در میکرودرم، هیدرودرم ابریژن است. این روش در واقع به صورتی همزمان و تلفیقی انجام خواهد شد. به این معنا که همزمان با جدا کردن سلول های مرده، مواد مخصوص برای جوانسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده وارد پوست خواهد شد. همین امر موجب شده تا میزان اثربخشی درمان چندین برابر شده و بهبود بافت پوست به صورت چشمگیری خواهد بود.

مزایای میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های محبوب در مراقبت از پوست است که به دلیل مزایای متعددش مورد توجه قرار گرفته است. از جمله مزایای میکرودرم ابریژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میکرودرم ابریژن

کاربردهای میکرودرم ابریژن

مهمترین کاربردهای میکرودرم ابریژن به شرح زیر است:

نحوه عملکرد میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست است که با استفاده از دستگاه ‌های خاص یا کرم ‌های لایه‌ بردار انجام می‌شود. مراحل عملکرد این روش به شرح زیر است:
ابتدا، پوست تمیز می‌شود تا هر گونه آلودگی، آرایش یا چربی از سطح پوست حذف شود. این مرحله برای افزایش اثربخشی درمان اهمیت دارد.
دستگاه میکرودرم ابریژن دارای سر الماس یا کریستال‌های ریز است که بر روی سطح پوست حرکت می‌کند. این سری، لایه‌های مرده و آسیب‌دیده پوست را به آرامی می‌تراشد.
در کنار تراشیدن پوست، این دستگاه همچنین می‌تواند به ایجاد مکش کمک کند که باعث تحریک گردش خون و تسریع روند ترمیم پوست می‌شود.

مقایسه میکرودرم ابریژن با سایر روش های جوانسازی پوست

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های جوانسازی پوست است؛ اما نسبت به سایر روش‌ها تفاوت‌هایی دارد. در ادامه مقایسه‌ ی بین میکرودرم ابریژن و برخی از روش‌های دیگر جوانسازی پوست آورده شده است:
میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن یکی از این روش‌ها و روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. اساس این روش، لایه‌برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌های مختلف است. در این روش با استفاده از تکنیک‌ های مختلف، لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی، یکدست‌ تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.
آر اف فرکشنال
لیزر آر اف فرکشنال جوانسازی پوست یکی از به روزترین روشهای ایمن و کم تهاجمی بدون جراحی می باشد. در لیزر آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیویی به لایه میانی پوست نفوذ می شود. همین امر سبب تحریک کلاژن سازی و احیای مجدد پوست می شود.
لیزر درمانی
در این روش از ارسال پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به طور مستقیم به پوست استفاده می شود. پوست ناخواسته آسیب می بیند و پاسخ درمانی پوست را تحریک می کند و بافت آسیب دیده با سلول های سالم جایگزین می شود. رشد و بهبودی سلولهای جدید توسط این فرآیند تحریک می‌شود و تولیدکلاژن نیز برای ایجاد پوست صاف‌تر و محکم‌تر تقویت می‌شود.
مزوتراپی
مزوتراپی پوست روشی غیرجراحی، غیرتهاجمی و غیرشیمیایی است که با تزریق ویتامین‏‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‏ها و عصاره‌های گیاهی باعث جوانسازی پوست و افزایش سطح کلاژن‏ در لایه میانی آن می‌‏شود. در مزوتراپی پوست با چندین تزریق زیرپوستی توسط سوزن مزوتراپی، مقادیری از محلول اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی و سایر عناصر فعال به زیر پوست و لایه میانی آن، انواع مشکلات و ضایعات پوستی را محو و کم‌رنگ می‌کنند.

کاندیدای مناسب میکرودرم ابریژن

این روش برای افراد زیر مناسب است:

کاندیدای نامناسب میکرودرم ابریژن

در موارد زیر نباید از میکرودرم ابریژن استفاده کرد:

مراقبت های قبل از انجام میکرودرم ابریژن

  1. عدم مصرف داروهایی که ممکن است عوارض جانبی شدید مانند خونریزی زیاد را افزایش دهند، مانند داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی(NSAIDs)، آنتی‌کوآگولانت‌ها و ویتامین E.
  2. از حمام آفتاب، اسپری یا کرم های برنزه حداقل یک هفته قبل از میکرودرم خودداری کنید.
  3. 24 تا 72 ساعت قبل از جوانسازی پوست با استفاده از این تکنیک، از هیچ گونه کرم لایه برداری استفاده نکنید.
  4. پیش از اقدام به انجام پروسه نامبرده توجه داشته باشید که از چند وقت قبل نباید جراحی لیزر یا الکترولیز داشته باشید.

مراقبت های بعد از انجام میکرودرم ابریژن

برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تری از روش میکرودرم ابریژن بهتر است هر یک از موارد زیر را انجام دهید:

  1. حداقل یک روز بعد از درمان از داروهای موضعی استفاده نشود.
  2. در صورت نیاز از کمپرس سرد استفاده کنید
  3. تا چند هفته بعد از انجام میکرودرم ابریژن حساسیت پوست چندین برابر شده و نباید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش کنید.
  4. از کرم های مرطوب کننده ملایم برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن استفاده نمایید.
  5. از دست زدن بیش از حد به پوستتان خودداری کنید؛ زیرا بعد از میکرودرم حساسیت پوستی شما در برابر آلودگی بیشتر خواهد بود.
  6. بعد از انجام میکرودرم ابریژن از زدن آب بسیار داغ و یا گرم به پوستتان خودداری کنید.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن برای پوست

از عوارض میکرودرم ابریژن می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

هزینه میکرودرم ابریژن در تهران

برآورد هزینه های این روش برای هر مراجعه کننده بستگی زیادی به میزان نیاز پوست شخص، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و دستمزد پزشک معالج دارد.

پرسش های رایج درباره میکرودرم ابریژن

پس از انجام میکرودرم ابریژن، معمولا می‌توانید به فعالیت‌های معمول خود بلافاصله یا حداکثر در عرض چند ساعت بازگردید.

برای دستیابی به بهترین نتایج، انجام چندین جلسه درمان (معمولا 4 تا 6 جلسه با فواصل 2 تا 4 هفته) توصیه می‌شود.

دوره نقاهت پس از میکرودرم ابریژن ممکن است حدود 24 تا 48 ساعت طول بکشد.

به طور کلی، ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن معمولا حدود 6 تا 12 ماه است.
نتیجه گیری
در پایان، میکرودرم ابریژن به عنوان یک روش موثر و کم‌تهاجمی برای بهبود کیفیت و ظاهر پوست مورد توجه قرار گرفته است. میکرودرم ابریژن پروسه‌ی لایه ‌برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه‌ی رویی پوست (سلول‌های مرده) به‌صورتی ملایم، تراشیده شده و موجب تولید کلاژن می‌شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و چهره‌ای جوانتر و شادابتر داشته باشید. با توانایی در لایه‌برداری سطحی و تحریک تولید کلاژن، این روش به کاهش مشکلاتی نظیر آکنه، لکه‌های پوستی و چین و چروک کمک می‌کند. هرچند که نتایج قابل توجه و مزایای این روش به اثبات رسیده، توصیه می‌شود که بیماران با در نظر گرفتن نوع پوست و شرایط فردی خود، مشاوره‌ای دقیق با پزشک متخصص داشته باشند. رعایت مراقبت‌های پس از درمان و پیروی از توصیه‌های پزشکی، نقش اساسی در دستیابی به نتایج مطلوب و پایدار خواهد داشت.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

بوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینیبوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینی

تزریق بوتاکس خطوط خرگوشی بهترین درمان برای خطوط خرگوشی روی بینی است که به دلیل حرکات تکراری عضلات هنگام خندیدن یا جمع کردن بینی ایجاد می ‌شوند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتهمه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمت

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی و موثر برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست است که برای درمان مشکلات پوستی آکنه، چین و چروک و لکه‌ های پوستی استفاده شده ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالجوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنال

عملکرد لیزر CO2 فراکشنال به صورت تابش نور لیزربه لایه‌های بالایی پوست که بطور کنترل شده تخریب و برداشته می‌ شوند، و لایه های زیرین سالم می ماند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16