آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوستی / همه چیز درباره کرایوتراپی زگیل تناسلی

همه چیز درباره کرایوتراپی زگیل تناسلی

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از رایج‌ ترین عفونت‌ هایی که از طریق تماس جنسی انتقال پیدا می‌کند ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس می‌تواند منجر به ایجاد زگیل تناسلی (HPV) شود. یکی از روش های درمان این عارضه کرایوتراپی می باشد. این عارضه بر روی قسمت های مخاطی بدن ایجاد و رشد می‌ کند. و از نشانه های آن خونریزی، خارش، سوزش و… می تواند باشد. همچنین گفته می‌شود که تنها 10٪ از افرادی که با HPV تماس دارند، به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند و بسیاری از افراد عفونت HPV دارند اما هیچ علامتی ندارند. در واقع برخی از گونه‌های HPV می‌توانند فقط باعث بروز زگیل تناسلی شوند، درحالی‌ که برخی دیگر می‌توانند باعث سرطان شوند. واکسن‌ها می‌توانند به محافظت از بدن در برابر گونه‌ های خاصی از HPV کمک کنند. و در صورت عدم درمان به موقع عوارض بیماری میتواند زندگی طبیعی شما را مختل کند.
کرایوتراپی درمانی است که در آن از سرمای شدید جهت انجماد و از بین بردن بافت‌های غیرطبیعی استفاده و برای فریز کردن عارضه پوستی مواد سرما زا را بر روی آن اسپری می ‌کنند تا پس از طی چند نوبت به طور کامل از بین برود. همچنین جهت رسیدن به سرمای شدید از نیتروژن مایع و یا گاز آرگون استفاده می‌ شود.

نحوه انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی

کرایوتراپی باید توسط پزشک متخصص در کلینیک معتبر انجام شود. در طول عمل، پزشک زگیل تناسلی شما را با یک چاقوی کوچک و تیز برش می دهد. سپس با یک سواب پنبه ای یا اسپری ، ماده انجماد را اعمال می کنند. معمولاً از نیتروژن مایع به عنوان ماده انجماد استفاده می شود، اگرچه ممکن است از دی اکسید کربن نیز استفاده شود.

کرایوتراپی زگیل تناسلی

آیا کرایوتراپی زگیل تناسلی مردان و زنان فرق دارد؟

درمان به روش کرایوتراپی در زنان و مردان یکسان است. اما به طور کلی در زنان ابتلا به زگیل تناسلی می‌تواند عوارض بیشتری به همراه داشته باشد.

آیا کرایوتراپی زگیل تناسلی درد دارد؟

کرایوتراپی روشی بدون درد و کم تهاجم می‌باشد. و اغلب باعث ایجاد احساس خفیف سوزش و گزگز می شود که می تواند برای مدت کوتاهی (معمولاً از چند دقیقه تا چند ساعت) ادامه یابد.
به طور کلی، آستانه درد بین بیماران متفاوت است، و برخی هستند که آن را یک روش نسبتاً دردناک می ‌دانند. برخی از متخصصان ممکن است برای محدود کردن احساس درد، استفاده از کرم بی‌ حس ‌کننده را برای آماده‌ سازی فرد جهت درمان انتخاب کنند.

مراقبت های بعد از فریز زگیل تناسلی

دوره‌ ی بهبودی پس از کرایوتراپی با توجه به محل و تعداد زگیل‌ ها بین 1 تا 3 هفته می‌باشد. در این دوره بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا درمان با موفقیت انجام شود، برخی از این نکات عبارتند از:

چه نوع زگیل هایی را می توان با انجماد درمان کرد؟

به طور کلی کرایوتراپی یا سرما درمانی از روش‌های جدید درمان ضایعات پوستی پیش سرطانی، بیماری‌های پوستی مثل خال، زگیل و تگ‌ های پوستی می باشد.
کرایوتراپی معمولاً 50 تا 70 درصد زگیل ها را پس از 3 یا 4 دوره درمان می کند. کرایوتراپی می تواند برای از بین بردن زگیل تناسلی مفید باشد. بیشتر اوقات زگیل را از بین می برد. اما زگیل ممکن است دوباره رشد کند و اغلب بیش از یک درمان مورد نیاز است.

آیا زگیل تناسلی بعد از کرایوتراپی از بین می رود؟

80 درصد زگیل های تناسلی بعد از درمان کرایو از بین رفته و عود نمی کنند ولی 20 درصد زگیل ها با توجه به نوع و شدت آلوده کنندگی آن ها بر می گردند.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی

انجام این عمل بسته به میزان مهارت پزشک متخصص پوست،ابزار مورد استفاده و تعرفه های پزشکی در مکانی که کلینیک در آن وجود دارد متغیر است .

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد .


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24