آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیفت با نخ / لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. افزایش سن، کاهش وزن به ویژه بر اثر رژیم های سخت ، سیگار کشیدن ، وراثت ، مصرف الکل و بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن از مشکلاتی هستند که باعث افتاگی پوست خواهند شد. زمانی که پوست دچار افتادگی می شود ، کشیدن پوست می تواند چروک ها را از بین ببرد و باعث جوان سازی پوست شود. این کار به روش جراحی و یا لیفت صورت با نخ انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی انجام می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه انجام لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از بی خطر ترین عمل برای رفع چین و چروک های صورت می باشد. لیفت نخ روشی غیر جراحی و بدون نیاز به بیهوشی است. همچنین این روش بدون هیچ گونه عوارض جانبی می باشد که نتایج حاصل از آن بسیارموفقیت آمیز با ماندگاری بالا بوده.
این فرآیند یک ساعت به طول می انجامد، که در این روش از نخ هایی به منظور بستن اجزای صورت مانند: ابروها، گونه ها، چانه و گردن استفاده می شود. هدف اصلی در این روش بهبود بخشیدن شکل و فرم چهره، محو چین و چروک ها می باشد.
برای انجام لیفت صورت با نخ پزشک پس از بی ‌حسی موضعی با استفاده از یک سوزن یا کانول نازک اقدام به قرار دادن نخ ها زیر پوست می کند، قرار دادن نخ ها می‌تواند 30 تا 45 دقیقه طول بکشد.
پس از قرار دادن نخ ها، سوزن‌های مخصوص قراردادن نخ، حذف می شوند. در طی چند دقیقه از بیرون آمدن سوزن ها، نخ‌ها کامل درون پوست قرار می‌گیرند و آماده بالا کشیدن پوست می‌شوند.
انواع نخ ها به منظور لیفت صورت، شامل موارد زیر می شود:

نحوه انجام لیفت صورت با جراحی

لیفت صورت با هدف احیا و جوانسازی پوست صورت می گیرد و باعث ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب تر در فرد می شود. با حذف پوست اضافی و افتاده، رفع چین و چروک ها و هم چنین کشیده شدن پوست صورت، باعث ظاهری به مراتب بهتر و جوان تر از قبل خود خواهید داشت. برای انجام این روش پزشک پس از انتخاب مناسب ترین روش با توجه به شرایط شما از بی هوشی عمومی استفاده می کند.
سپس پزشک پوست را با توجه به میزان تغییری که دوست دارید روی صورتتان ایجاد شود، برش می‌دهد. این عمل می‌تواند شامل لیفت سنتی، لیفت صورت با برش محدود یا لیفت گردن باشد. برش لیفت صورت سنتی معمولا از خط موها در شقیقه شروع شده و تا اطراف گوش ادامه پیدا می‌کند. و در پایین پوست سر به اتمام می‌رسد. در این مرحله ممکن است چربی اضافی از ناحیه صورت و گردن برداشته شود و بافت زیرین پوست تغییر پیدا کند. در آخر نیز برش های ایجاد شده با بخیه بسته می شود. بعضی از جراحان ممکن است برای بستن برش‌ها از چسب‌های پوستی استفاده کنند.

لیفت صورت با نخ

مزایای لیفت صورت با نخ

مزایای لیفت صورت با جراحی

از بین بردن علائم پیری
بر خلاف تصور عموم لیفت صورت با جراحی علاوه بر خانم‌ ها برای آقایان هم مناسب است
بدون محدودیت سنی
این روش را می‌ توان با سایر روش‌های جوانسازی مانند بلفاروپلاستی و تزریق ژل و چربی انجام داد.
از آنجایی که برش‌ها در خطوط طبیعی صورت انجام می‌شوند، بعد از دوران نقاهت جای هیچ زخمی روی صورت مشخص نیست.
روند پیری پوست را نمی‌ توان متوقف کرد، اما نتیجه لیفت صورت با جراحی چندین سال ماندگار است.

ماندگاری لیفت صورت با نخ

ماندگاری لیفت با نخ حدود 12 تا 18 ماه می باشد.

ماندگاری لیفت صورت با جراحی

ماندگاری جراحی لیفت صورت به عوامل متعددی نظیر: سن، نوع پوست، میزان افتادگی و … بستگی دارد. اما آنچه برای میزان ماندگاری این جراحی تخمین زده اند 7 تا 10 سال است که پس از آن مراجع می تواند برای ترمیم اقدام کند زیرا نتایج این جراحی دائمی نمی باشد.

دوران نقاهت لیفت صورت با نخ

افراد می توانند بعد از انجام این روش و با رعایت تمامی نکات و مراقبت های بعد از انجام لیفت با نخ ، به انجام کارهای روزمره و روتین خود بپردازند و معمولاً درد و ورم پس از انجام این روش نهایتا بعد از سه یا چهار روز از بین خواهد رفت. برای افرادی که دارای پوست بسیار حساس و لطیفی هستند، ممکن است درد و تورم تا حدود 5 روز نیز ادامه یابد، اما به طور کلی دوره نقاهت بعد از لیفت صورت با نخ طولانی مدت نخواهد بود و افراد می توانند بعد از گذشت 2 الی 3 هفته از انجام لیفت بدون نگرانی به کار یا زندگی روزمره خود بپردازند.

دوران نقاهت لیفت صورت با جراحی

بهبودی پس از لیفت صورت معمولاً چند هفته طول می کشد. در این مدت، باید استراحت کنید و از زخم های خود مراقبت کنید. در چند روز اول پس از لیفت صورت باید منتظر کمی کبودی و درد و همچنین تورم صورت و گردن باشید.
روز به روز و هفته به هفته این علائم از بین می روند. شما می توانید در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به سر کار برگردید، ورزش کنید و به پهلو بخوابید. اما به طور کلی دوران نقاهت هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت می باشد زیرا بهبودی به موارد زیر بستگی دارد:

هزینه لیفت صورت با نخ

هزینه لیفت صورت با نخ بعد از انجام معاینات دقیق توسط پزشک جراح محاسبه خواهد شد. زیرا عوامل بسیار زیادی در تعیین هزینه این عمل زیبایی وجود دارند که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرند. میزان و نوع آسیب‌ های وارد شده به پوست صورت، مناطقی که نیاز به انجام لیفت دارند و نوع نخی که از آن برای لیفت استفاده می‌ شود زیرا لیفت با نخ‌ های غیرقابل جذب معمولاً گران ‌ترهستند برخی از عواملی هستند که بر روی قیمت لیفت صورت با نخ تأثیر دارند.

هزینه لیفت صورت با جراحی

هزینه این عمل زیبایی نیز در زمان انجام معاینات توسط پزشک به شکلی کامل برآورد خواهد شد. در انجام این روش نیز هزینه‌های عمل به عواملی مانند دستمزد پزشک جراح، هزینه تجهیزات مورد استفاده در زمان عمل لیفت، هزینه‌های انجام آزمایش‌های مورد نیاز قبل و بعد از عمل، هزینه‌های داروهای تجویز شده و همچنین هزینه مراقبت‌های بعد از عمل را باید به این مبلغ افزود. توجه داشته باشید که که این میزان از هزینه برای تمامی افراد یکسان نبوده است. زیرا میزان افتادگی موجود در صورت، وسعت ناحیه تحت درمان و عوامل متغیر دیگری وجود دارند که با توجه به آنها هزینه لیفت صورت برای هر فرد می‌ تواند متفاوت باشد. همچنین دستمزد پزشکان نیز با توجه به مهارت و تخصص نسبت به یکدیگر متفاوت می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟مهمترین و خطرناکترین عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت نکاتی که در ادامه به برسی آنها می پردازیم می توان از آنها پیشگیری کرد ...

تاریخ انتشار : 1403-02-05

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24