آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک و مک / برطرف کردن لک پوست صورت با لیزر

برطرف کردن لک پوست صورت با لیزر

هنگامی که به دلیل اختلاف در مقدار رنگدانه های ملانین، رنگی متفاوت از سایر نقاط پوست صورت ایجاد شود در این صورت می گوییم پوست صورت دارای لک است. هر اندازه که مقدار ملانین بیشتر شود، پوست تیره تر خواهد شد. لیزر یک ابزار درمانی بدون درد و غیر تهاجمی مناسب برای درمان مشکلات پوستی از جمله لک می باشد. پیشرفت های تکنولوژیکی در لیزرها باعث افزایش کارایی شده و کاهش اثرات نامطلوب شده است. در واقع، لیزر تا حد زیادی یک درمان انتخابی برای لکه های مادرزادی و لک هایی که به عللی مانند افزایش سن، در معرض خورشید بودن، ابتلا به برخی از بیماری ها و مصرف بعضی از داروها و سوختگی می باشد که به طور موثر با لیزر درمان می شوند.
همچنین با توجه به کوچک بودن اشعه لیزر امکان اعمال آن به نواحی مورد نظر با دقت بیشتر می باشد کاری که در دیگر روش‌های درمانی امکان‌ پذیر نیست.

آنچه در این مطلب میخوانید

با دستگاه لیزر کدام لکه های پوستی درمان می شوند؟

آکنه یکی از متداول ‌ترین لک های صورت می باشد که بر اثر مسدود شدن فولیکول های مو توسط چربی، باکتری و کثیفی ایجاد می‌ شود. آکنه می‌تواند شامل انواع جوش‌ها (جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید)، پوستهای گرده‌دار، قرمزی‌ ها و لکه‌ های قهوه‌ای باشد.

شایع‌ ترین نوع لک‌ های پوستی کک و مک‌ ها هستند که در افراد مختلف با نژادهای متفاوت و رنگ پوست تیره یا روشن دیده می‌شود. این لک‌ ها معمولا بین یک تا دو میلیمتر هستند و به رنگ‌های قهوه‌ ای کم‌ رنگ، قهوه‌ای پررنگ، سیاه، قرمز، زرد یا برنز دیده می‌شوند.

لکه های پاپول شامل توده‌های سفید، صاف و بدون سر می باشد که بر روی پوست صورت ظاهر می‌شوند و معمولاً با قرمزی و التهاب همراه هستند.

این نوع لک با اندازه و قدرت بیشتری نسبت به پاپول‌ ها روی پوست صورت ظاهر می‌شوند. آنها ممکن است به صورت دردناک و در عمق پوست شکل بگیرند. زگیل نمونه ای از این نوع لک های صورت محسب می شود.

این لکه‌ ها در زمان تولد یا بعد از آن بر روی پوست ظاهر می‌شوند و ممکن است به صورت خونریزی، قرمزی یا سایه‌های تیره مشاهده شوند.

این نوع لک‌ ها عموماً ناشی از آسیب نوری به پوست در طول سال‌ های زندگی فرد هستند و بیشتر در افراد مسن ‌تر دیده می‌شوند. آنها به صورت قرمزی‌ ها یا قهوه‌ای روی پوست ظاهر می‌شوند.

لک های پوسچول برآمدگی‌ های چرکی هستند که در مرکزشان سر سفید دیده می‌شود. این لکه‌ ها ناشی از عفونت باکتری‌ ها در داخل مجرای چربی پوست هستند.

ملاسما یک عارضه پوستی می باشد که معمولاً در نواحی‌ از صورت مانند پیشانی، گونه‌ ها و عمق بینی ظاهر می‌شود. این لکه‌ ها غالبا به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری یا در نتیجه استفاده از برخی داروها، آفتاب سوختگی یا عوامل ژنتیکی ایجاد می‌شوند.

هیپرپیگمانتاسیون یا افزایش رنگ پوست ناشی از تولید بیش از حد ملانین (پیگمانت مسئول رنگ پوست) می باشد. که ممکن است به صورت لکه‌ های قهوه‌ای تیره، قرمزی‌ ها یا لکه‌ های روشن روی پوست صورت ظاهر شوند و معمولاً ناشی از عوامل مانند آفتاب سوختگی، عوامل هورمونی، تغییرات پوستی و آسیب پوستی باشد.

در صورتی که موهای زائد به دلیل استفاده از موچین، اپیلاسیون یا اصلاح به جای ظاهر شدن، در زیر پوست رشد می‌ کنند، می‌توانند لکه‌ های قرمز، قهوه‌ای یا توده‌های کوچک روی صورت ایجاد کنند.

این لک‌ها که بیشتر در تنه، گردن و اندامی پایینی بدن دیده می‌شوند تا صورت، در سنین مختلف ظاهر شده و معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره هستند.

جای زخم یا اسکار آکنه لک‌ هایی می باشند که به علت ترمیم لایه درم پوست پس از آسیب‌ هایی مانند زخم‌ ها، بریدگی‌ ها یا آکنه روی پوست صورت ایجاد می‌شوند.

توجه داشته باشید که لک های نام برده ممکن است با هر دستگاه لیزری قابل درمان باشند اما تاثیرگذارترین و بهترین درمان این نوع لک ها لیزر کوادرواستار می باشد.
لیزر کوادرواستار دارای بیشترین جذب هموگلوبین نسبت به سایر دیگر دستگاه های لیزر می باشد. همچنین ايـن اسـکنر مجهـز بـه کولينــگ بــوده و ليــزر را بــا الگوهــاي متنــوع بــه ســطح پوســت تابــش مي دهــد که امـکان درمـان سـريع و مطمئنـي را فراهـم مـي آورد.

عوارض لیزر صورت برای لک

درمان لک پوست با لیزر

ماندگاری درمان لک صورت با لیزر

آیا لیزر برای از بین بردن لک های پوست صورت مفید است؟

میتوان قاطعانه گفت که لیزر موثرترین و غیر تهاجمی ترین راه برای از بین بردن لکه های رنگدانه می باشد. و با توجه به اینکه لیزر فقط به قسمت هایی از بدن می رسد که باید درمان شوند، اشعه لیزر با از بین بردن لایه رویی پوست، لکه های پوستی را از بین می برد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان لک صورت با لیزر

تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان لک به نوع لک، نوع پوست فرد و دستگاه انتخابی برای انجام لیزر بستگی دارد. اما به طور کلی برای لیزر لک پوست به 3الی 10جلسه درمانی نیاز می باشد.

قیمت و هزینه لیزر لک صورت

به طور دقیق نمیتوان هزینه لیزر لک صورت را مشخص کرد و به عوامل زیر بستگی دارد:

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلررفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر

تزریق فیلر به شقیقه روشی است که می تواند فرو رفتگی شقیقه که ناشی از افزایش سن است را درمان کرده و باعث شادابی و جوانی چهره شما بشود . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19