آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پاک کردن تاتو و خالکوبی / مهمترین نکات در پاک کردن تاتو با لیزر

مهمترین نکات در پاک کردن تاتو با لیزر

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. و میتواند جذابیت زیادی برای شما داشته باشد. تاتو می تواند به منظور یک نماد خاص، برای یادآوری یک خاطره و حتی پوشاندن اسکار سوختگی و جراحی باشد اما بعضی از افرادی هستند که از تاتو برای اهداف زیبایی خود مانند خط چشم، ابرو و خط لب استفاده می ‌کنند. از این رو برخی از افراد بعد از گذشت مدتی به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتوی خود هستند. بهترین روش برای پاک کردن تاتو استفاده از لیزر می باشد که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر

بهترین روش برای پاک کردن تاتو استفاده از تکنیک کیوسوییچ می باشد که با ایجاد پالس‌های لیزری با مدت کوتاه (از چند نانو ثانیه تا چند ده نانو ثانیه) و پر قدرت (از چند مگاوات تا چند صد مگاوات) با استفاده از سوییچ کردن پی در پی که دسته ای از پرتوهای تکفام را به سمت نقطه ی مورد نظر یکدست کرده و بصورت نوسانی پالس های ایجاد شده را به آن نقطه می فرستد انجام می شود. دو نوع سوییچ کردن با این روش وجود دارد، اگر سویچ کردن سریع انجام شود یک خروجی لیزر خیلی قوی خواهیم داشت. (یک تک پالس بسیار قوی) و اگر سوییچ کردن آهسته انجام گیرد خروجی دارای چند پالس با قدرت کمتر خواهد بود.
در آغاز جلسه محافظ‌های چشمی به شما داده می‌شود تا از آسیب به چشم جلوگیری شود. سپس یک هندپیس روی سطح پوست و در محل تتو قرار داده می‌شود تا نور لیزر به جوهر تتو تابیده شود. زمان انجام پاک کردن تاتوهای کوچک معمولاً طی چند دقیقه به اتمام می‌رسد، اما برای تتوهای بزرگتر زمان بیشتری لازم است تا پرتو لیزر به تمام نواحی تابانده شود. پس از اتمام هر جلسه‌ی درمان، رنگ تتو کم رنگ‌تر خواهد شد تا اینکه در نهایت به طور کامل برطرف شود.عملکرد این لیزر به گونه ای می باشد که پالس ایجاد شده وارد پوست شده و در عمق های مختلف پوست رنگدانه ها را حل می کند. به عبارت دیگر با ذرات رنگی واکنش می دهد و در نهایت باعث نابودی بافت رنگی در لایه ی درم پوست می شود. این ذرات ریز شده در نهایت جذب بدن می شود. ممکن است مقداری از ذرات رنگی در عمق درم باقی بماند ولی با این روش لایه ی سطحی اپیدرم که قابل مشاهده است کاملا از بین رفته و بی رنگ می شود.

عوارض پاك كردن تاتو با ليزر

در صورتی که پاک کردن تاتو در مراکز معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود عوارض بسیار ناچیز و قابل پیش بینی خواهد داشت که شامل خارش، پوسته‌ ریزی، وزیکول و بولا، دیسکرومی کم ، زخم هایپرتروفیک (باقی‌مانده جای زخم)، کلوئید (گوشت اضافه) ودر برخی افراد عفونت می باشد.
توجه داشته باشید اگر به ‌طور مناسب و سریع اقدام به درمان و پاک‌ کردن خالکوبی با لیزر کنید، هیچ‌ گونه عوارضی در بلندمدت نخواهید داشت؛ بنابراین بهترین روش برای پاک‌ کردن تاتوها و یا خالکوبی‌ ها در متدهای جدید لیزر درمانی می باشد.

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

مراقبت قبل از پاک کردن تاتو با لیزر

مراقبت بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

آیا جای لیزر تاتو میماند؟

باید بدانید که توقع این که پوستتان دقیقا شبیه به قبل از تاتو شود اشتباه می باشد. و این موضوع از شخصی به شخص دیگر کاملا متفاوت است. معمولا یک پرده‌ی سفید از طرح قبلی روی پوستتان باقی می‌ ماند که بهش میگویند حالت اشباح. به همین دلیل استفاده از لیزر برای پوست‌ های تیره پیشنهاد نمی‌شود چون میتواند رنگ اصلی پوستتان از بین ببرد و باعث زخم و آسیب دیدگی آن شود.

موارد موثر روی نتیجه پاک کردن تاتو با لیزر

عوامل زیادی درنتیجه پاک کردن تاتو با لیزر تاثیرگذار هستند، از جمله نوع جوهر مورد استفاده، عمق، عمر تاتو، نوع و اندازه پوستی که خالکوبی روی آن انجام شده است. رنگ پوست بیمار و همچنین عمقی که رنگدانه خالکوبی گسترش پیدا کرده نیز بر روش رفع تاتو تاثیرگذار است.

مزیت پاک کردن تاتو با لیزر

لیزر چگونه باعث پاک شدن تاتو می شود؟

لیزر با نفوذ به پوست و تجزیه جوهر تاتو به ذرات ریز، تاتو را از بین می برد. بعد از چندین بار درمان (با فواصل منظم بین جلسات) ، بدن جوهر تخریب شده و رنگدانه موجود در تاتو را از بین می برد و باعث کم رنگ شدن آن می شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن تاتو با لیزر

اگر چه به طور دقیق نمی توان تعداد جلسات مورد نیاز برای برداشتن کامل تاتو را پیش بینی کرد، اکثر بیماران معمولاً به 6 تا 8 جلسه نیاز دارند. تاتوهای بزرگ تر ممکن است به 10 جلسه درمانی یا بیشتر نیاز داشته باشند.

بهترین دستگاه لیزر پاک کردن تاتو

لیزر کیوسوئیچ بی شک یکی از بهترین دستگاه ها برای پاک کردن تاتو می باشد. پالس‌های پرقدرت تولیدشده توسط این لیزرها در مدت زمان بسیار کوتاهی روی پوست افراد تابیده می‌ شود و کلیه رنگ‌ های خالکوبی‌ ها را به ‌آسانی حذف می‌ کند. البته باید توجه داشته باشید که میزان موفقیت همه روشها در پاک کردن تاتو به علاوه بر موثر بودن روش، به رنگ تاتو نیز بستگی مستقیم دارد.

هزينه پاك كردن تاتو با ليزر

با توجه به عواملی مانند گستردگی ناحیه تاتو شده، مکان کلینیک و مهارت پزشک هزینه پاک کردن آن می تواند متفاوت باشد. برآورد هزینه نهایی بر عهده پزشک بوده و در جلسات حضوری تعیین می گردد.

در کلینیک تخصصی پوست دکتر رضا رباطی کلیه خدمات درمانی پوست و زیبایی و جوانسازی پوست شامل تزریق بوتاکس ، تزریق ژل یا فیلر و چربی و انواع لیزرهای درمانی پوست با استانداردهای بالا قابل ارائه خدمات می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت با هدف زیبا سازی می باشد . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری لیفت با نخ به چه عواملی بستگی دارد؟

لیفت صورت با نخ روشی است که برای از بین بردن چین و چروک و پیری مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه فوق العاده ای در لیفت صورت و جوانسازی پوست دارد ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلررفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر

تزریق فیلر به شقیقه روشی است که می تواند فرو رفتگی شقیقه که ناشی از افزایش سن است را درمان کرده و باعث شادابی و جوانی چهره شما بشود . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19