آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی چگونه انجام میشود؟

تزریق چربی چگونه انجام میشود؟

با افزایش سن، بروز چین و چروک یکی از شایع ترین مشکلات پوست می باشد. تزریق چربی یکی از راه های کم تهاجمی جوانسازی صورت است که در آن از چربی بدن برای ایجاد حجم و فرم به صورت استفاده می‌شود. تزریق چربی به پوست یک روش نسبتا ایمن و موثر است که نتایج آن تا حد بسیار زیادی به تجربه و مهارت پزشک شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی چگونگی انجام تزریق چربی و مراحل آن میپردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه انجام تزریق چربی صورت

مرحله برداشت چربی ، ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر که قرار است از آن چربی خارج شود را بی حس میکند سپس با ایجاد یک برش کوچک در ناحیه، با استفاده از دستگاهی به نام کانولا چربی ها را از بخش‌های دیگر بدن شما مانند شکم، پهلوها و ران‌ها استخراج می‌ کند.

بهترین نقاط برای برداشت چربی کدامند؟

بهترین نقاطی که می‌توان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت می باشد. منطقه ‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی ‌شود. معمولا بهترین نقاط قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی تقریبا در تمام نقاط بدن از چربی زیر پوست می توان بهره برد ولی نواحی پهلو ها ،ران ها، کنار زانو وزیر شکم معمولا چربی مقاوم تری نسبت به دیگر نقاط بدن دارند.
معمولاً چربی مورد نیاز برای تزریق از مناطقی برداشته می‌شود که دارای چربی اضافی هستند و فرد مایل به کاهش حجم آن می باشد . این مناطق شامل:

تزریق چربی چگونه انجام می شود

مرحله آماده سازی سلول های چربی

پس از آن که مقدار مورد نیاز چربی از ناحیه مورد نظر جمع آوری شد نوبت به آماده سازی آن میرسد. باید سلول‌های آسیب‌دیده از سلول‌های سالم جدا شوند. به این صورت که چربی ها در آزمایشگاه پالایش میشوند و سپس با قرار گرفتن در دستگاه سانترفیوژ ناخالصی آن مانند خونابه ها جدا میشود. این کار باعث پاکسازی سلول های بنیادی و چربی قبل از تزریق به مناطق مورد نظر صورت می‌شود. بعد از آن که مایع طلایی رنگ با استفاده از سانتریفیوژ از سلول‌های چربی خالص جدا در سرنگ های مخصوص قرار میگیرد و آماده تزریق میشود.

مرحله تزریق چربی

در مرحله آخر ناحیه ای که قرار است تحت تزریق قرار بگیرد ابتدا ضد عفونی و سپس بی حس میشود. سپس با توجه به تشخیص پزشک مقدار چربی مورد نیاز به ناحیه تزریق میشود. سوزن معمولا برای چند بار به ناحیه ی مورد نظر وارد شده و خارج می شود و مقداری چربی بر روی بافت مورد نظر اضافه میشود.
توجه داشته باشید که انتخاب پزشک با مهارت و مراجعه به کلینیک معتبر در نتیجه و ماندگاری تزریق چربی بسیار تاثیرگذار می باشد.

کاندیدای مناسب تزریق چربی


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

بوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینیبوتاکس و درمان خطوط خرگوشی روی بینی

تزریق بوتاکس خطوط خرگوشی بهترین درمان برای خطوط خرگوشی روی بینی است که به دلیل حرکات تکراری عضلات هنگام خندیدن یا جمع کردن بینی ایجاد می ‌شوند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-27

همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتهمه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمت

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی و موثر برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست است که برای درمان مشکلات پوستی آکنه، چین و چروک و لکه‌ های پوستی استفاده شده ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالجوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنال

عملکرد لیزر CO2 فراکشنال به صورت تابش نور لیزربه لایه‌های بالایی پوست که بطور کنترل شده تخریب و برداشته می‌ شوند، و لایه های زیرین سالم می ماند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16