آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی چه موقع است؟

بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی چه موقع است؟

در حال حاضر روش‌های مختلفی جهت درمان مشکلات پوست معرفی شده‌اند که یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ ترین آنها تزریق چربی است. به این صورت که پزشک متخصص از چربی‌های اضافی انباشته شده بدن استفاده می‌کند تا کاندید تزریق چربی به ظاهر ایده‌آل خود برسد. در حالت کلی حدود 65 درصد از میزان چربی تزریق شده حدود 3 الی 6 ماه بعد از تزریق جذب بدن می‌شوند و فقط 35% آن باقی می‌ماند که در این صورت تزریق باید مجددا انجام شود. معمولا هدف از ترمیم تزریق چربی این است که میزان ماندگاری و دوام آن افزایش یابد و برای مدت بیشتری بتوان از آن استفاده کرد. علاوه بر آن کسانی که قصد داشته باشند مقدار زیادی چربی به صورت تزریق نمایند، باید این کار را در چند مرحله انجام دهند تا به یک باره حجم زیادی چربی به زیر پوست آنها وارد نشود و مشکل ایجاد نکند. ترمیم تزریق چربی به صورت معمولاً از سوی پزشک مشخص می شود؛ اما با این وجود در اغلب مواقع، بهترین زمان برای ترمیم تزریق چربی در حدود 3 الی 6 ماه پس از تزریق چربی برای تمدید تزریق چربی نیاز است. ترمیم تزریق چربی می تواند ماندگاری آن را افزایش دهد و اگر این تزریق را انجام دهید تا سالیان زیادی به ترمیم نیاز نخواهید داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای ترمیم تزریق چربی

عوامل موثر بر زمان ترمیم تزریق چربی

ترمیم تزریق چربی

نقش سبک زندگی و طول عمر تزریق چربی

طول عمر بیشتر تزریق چربی به کمک سبک زندگی سالم انجام می شود. پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل و اتخاذ یک رویکرد محتاطانه در سبک زندگی می‌تواند به طولانی‌تر شدن اثربخشی و ماندگاری نتایج کمک کند و درعین‌حال از هرگونه عارضه یا پیامد منفی جلوگیری کند. در ادامه چند مورد از این عوامل بیان می گردد:.

فعالیت ها و ورزش های شدید می تواند منجر به تغییر در توزیع و جابجایی چربی های تزریق شده شود. برای به حداقل رساندن خطر کاهش حجم و تغییر شکل، توصیه می شود پس از تزریق چربی، فعالیت های سنگین را محدود کنید و استراحت کافی داشته باشید. لازم به ذکر است که ماندگاری تزریق چربی در ورزشکاران حرفه‌ای به دلیل سطح بالای فعالیت بدنی ممکن است کمتر باشد.

تزریق چربی تحت تاثیر رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی شما است. مصرف آب فراوان و همچنین گنجاندن سبزیجات، روغن‌های گیاهی، آجیل، پروتئین‌های بدون چربی و مواد مغذی غنی از فیبر در وعده‌های غذایی شما می‌تواند به اثربخشی طولانی‌مدت و ماندگاری تزریق چربی به صورت کمک کند.

حفظ وزن ثابت برای موفقیت طولانی مدت تزریق چربی به صورت بسیار مهم است. تغییرات وزن می تواند شکل و حجم صورت را عوض کند و بر نتایج تأثیر منفی بگذارد. توصیه می‌شود از تغییرات ناگهانی وزن خودداری کنید و در عوض از طریق رژیم غذایی و ورزش مناسب وزن خود را حفظ کنید.

تاثیردستورالعمل‌ های مراقبتی بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

مراقبت قبل و بعد از ترمیم تزریق چربی صورت نقش مهمی در تضمین اثربخشی و طول عمر تزریق چربی به صورت دارند. مراقبت مناسب قبل از عمل، مانند آماده سازی پوست و محل تزریق، می تواند به نتایج بهتری منجر شود. علاوه بر این، پیروی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک پس از تزریق برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و دستیابی به نتایج طولانی مدت ضروری است. به طور کلی، مراقبت های قبل و بعد تزریق چربی به میزان قابل‌توجهی به دوام و ماندگاری تزریق چربی به صورت کمک می‌کند.

تاثیر متابولیسم فرد بر جذب چربی تزریق شده

متابولیسم بدن برخی از افراد شدید است و در نتیجه، چربی را در مدت زمان خیلی کوتاه تری به خود جذب می‌کند و سپس ماندگاری آن کم می‌شود.

نشانه های نیاز به ترمیم تزریق چربی

عدم تقارن در بافت هایی که تزریق به صورت قرینه در آنها انجام شده است، نظیر اطراف چشم ها، گونه ها، تزریق چربی به شقیقه ، طرفین صورت در صورت های استخوانی.
برای دستیابی به ظاهر مورد نظر که نیازمند تزریق چربی بیشتر است، ممکن است بیمار، حجم دهی بیشتری را ترجیح دهد.
ایجاد بدشکلی پس از تزریق که نیازمند اصلاح و گاهی خارج کردن چربی است، مواردی مانند حرکت چربی، گلوله شدن چربی یا سفت شدن بخشی از آن، کوچک شدن چشم ها و …

مراقبت های بعد از ترمیم تزریق چربی

عوارض ترمیم تزریق چربی صورت

برخی از عوارض رایج ممکن است در این روش نیز رخ دهد. این عوارض شامل:

سوالات رایج درباره ترمیم تزریق چربی به صورت

1- عمل انتقال چربی چقدر طول می‌ کشد؟

روش انتقال چربی بسته به انتظارات زیبایی و ناحیه درمان بین 15 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد.

2- نتایج تزریق چربی به صورت چه زمانی مشاهده می‌شود؟

برای رسیدن به بهترین نتیجه برای ترمیم تزریق چربی، باید بین 3 تا 6 ماه صبر کنید تا بهترین نتایج آن دیده شوند.

3- چه زمانی می توانم بعد از تزریق چربی ورزش کنم؟

اکثر بیماران می توانند در حدود 10 روز تا 2 هفته بعد از تزریق به ورزش سبک برگردند؛ اما برای جلوگیری از ایجاد اختلال در موفقیت پیوندهای چربی بهتر است پس از سه هفته به روال قبل از تزریق بازگردند.

4- آیا تزریق چربی با درد همراه است ؟

به هنگام ترمیم تزریق چربی دردی احساس نمی شود؛ زیرا عمدتاً این تزریق تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد.

نتیجه گیری

میزان چربی تزریق شده در ناحیه صورت بنا به دلایلی چون نوسانات وزن و فعالیت های مختلف کاهش پیدا می کند، لذا تزریق مجدد چربی موجب می شود اثرات تزریق ماندگارتر شود. ترمیم تزریق چربی برای صورت امری است که به آن نیاز خواهد بود؛ زیرا این روش نیز همانند سایر روش هایی که برای حجم دهی به صورت مورد استفاده قرار می گیرند، از ماندگاری دائمی برخوردار نیست و نتایج حاصل از آن از بین می رود، بنابراین برای آنکه بتوان از نتایج حاصل از تزریق چربی در دراز مدت بهره مند شد، باید ترمیم بعد از تریق چربی را انجام داد. ترمیم مجدد تزریق چربی بنا به تشخیص پزشک درمانگر و طی فواصل منظم انجام می پذیرد. اگر شما هم می‌خواهید ترمیم تزریق چربی انجام دهید، باید حتماً به یک کلینیک معتبر و پزشک متخصصی مراجعه نمایید.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

دستگاه کوتر؛ مزایا،کاربردها ومراقبت های قبل و بعد درماندستگاه کوتر؛ مزایا،کاربردها ومراقبت های قبل و بعد درمان

دستگاه الکتروکوتر یا کوتر حرارتی یک ابزار جراحی سرپایی است که از انرژی و جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای رفع توده سلولی غیر طبیعی استفاده می کند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08

راهنمای کامل استفاده از ترمیا برای بستن منافذ باز پوستراهنمای کامل استفاده از ترمیا برای بستن منافذ باز پوست

منافذ باز پوست یکی از مشکلات رایج پوستی است که می‌ تواند ظاهر پوست را نا هموار و غیرجذاب کند و به‌ مرور زمان موجب تجمع چربی و آلودگی در پوست شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-05

درباره جراحی ضایعات پوستی بیشتر بدانیددرباره جراحی ضایعات پوستی بیشتر بدانید

ضایعه پوستی ناحیه ای از پوست است که با پوست اطراف خود متفاوت است. این ضایعات می توانند یک برآمدگی ، زخم یا ناحیه پوستی غیر طبیعی باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-05-31