آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی به زیر چشم؛ مزایا، عوارض و ماندگاری

تزریق چربی به زیر چشم؛ مزایا، عوارض و ماندگاری

تزریق چربی زیر چشم یک روش جدید و موثر در زمینه تقویت و بازسازی زیر چشم است که به طور گسترده‌ای در زمینه‌های زیبایی و پزشکی آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش اغلب به عنوان روش filler یا پرکننده نیز شناخته می‌شود و برای بهبود ظاهر چشمان با حذف کمربند های سیاه زیر چشم، کاهش حجم چربی ناهموار و یا حتی کاهش قابل توجه چین و چروک های زیر چشم استفاده می شود. این فرایند عمدتا توسط پزشکان و پزشکان زیبایی در محیط کلینیکی انجام می شود و اغلب به عنوان یک روش غیر جراحی و ایمن برای بهبود ناحیه زیر چشم توصیه می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق چربی به زیر چشم

به این دلیل که چربی قابل تزریق از بدن خود شما برداشته می‌شود؛ امکان ایجاد آلرژی یا حساسیت وجود ندارد.
پیوند چربی قطعا در محل تزریق سازگار خواهد بود و امکان پس زدن پیوند سلولهای چربی نیست.
تزریق چربی زیر چشم با نتایج آنی و قابل رویت به محض انجام، نسبت به بسیاری از روشهای جوانسازی زیر چشم مطلوب تر می‌باشد.
به نسبت دیگر روش ها ماندگاری بالایی دارد.
این روش نسبت به روشهای جراحی بسیار مقرون به صرفه و کم عارضه است.

تزریق چربی به زیر چشم

انتخاب بهترین دکتر تزریق چربی زیر چشم در تهران

ویژگی‌های بهترین پزشک برای تزریق چربی زیر چشم به شرح زیر می باشد:

مراقبت های بعد از تزریق چربی زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق چربی به افرایش ماندگاری و کاهش عوارض احتمالی تزریق چربی به صورت کمک می کند و بسیار حائز اهمیت است .

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

مدت ماندگاری چربی تزریق شده به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین 2 تا 5 سال ماندگاری برای آن متصور هستند. میزان چربی جذب شده توسط بدن و ماندگاری آن در افراد مختلف متفاوت بوده و به موارد زیر بستگی دارد:

تزریق چربی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

تزریق چربی زیر چشم به روش نانوفت

نانوفت (Nanofat) یک روش جدید در انتقال و پیوند چربی است که برای از بین بردن سیاهی و فرورفتگی زیر چشم‌ها کاربرد دارد. نانوفت حالت مایع چربی فیلتر شده است و حاوی مقدار زیادی سلول بنیادی سرشار از فاکتورهای رشد می‌باشد. فاکتورهای رشد سبب بهبود کیفیت پوست صورت شده و میزان کلاژن‌سازی و الاستین پوست را افزایش می‌دهند.

کبودی بعد از تزریق چربی زیر چشم

پس از تزریق چربی به گودی زیر چشم ممکن است فرد دچار تورم و کبودی در ناحیه شود که معمولاً موقتی بوده و پس از چند روز تا چند هفته برطرف می شود.

عوارض تزریق چربی زیر چشم

به طورکلی عوارض جدی برای تزریق چربی به زیر چشم در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود گزارش نشده است. اما برخی عوارض جانبی مانند درد‌، تورم و کبودی در محل تزریق و ناحیه برداشت چربی وجود دارد که موقتی بوده و ظرف چند روز بطور خود به‌ خود برطرف می‌ شود. استفاده از کمپرس یخ در 24 ساعت اول و حوله گرم 24 ساعت بعد از تزریق به کاهش ورم کمک می‌کند. برای کاهش تورم و جلوگیری از تجمع مایعات در ناحیه دهنده چربی پوشیدن گن بمدت 2 هفته در طول روز توصیه می‌شود.

هزینه تزریق چربی زیر چشم

هزینه تزریق چربی زیر چشم، به عواملی مانند مهارت پزشک، میزان عوارض ایجاد شده در زیر چشم و مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق و همچنین موقعیت جغرافیایی کلینیک بستگی دارد.

سوالات رایج کاربران درباره تزریق چربی زیر چشم

درصورتی ‌که تزریق ژل زیر چشم در شرایط بهداشتی، با ژل مرغوب و توسط پزشک متخصص پوست یا زیبایی و با تجربه انجام شود، عوارض فیلر چشم زیاد نخواهد بود.

دوره نقاهت تزریق چربی زیر چشم بین 2 الی 3 هفته است و پس از این مدت تورم و کبودی که در زیر چشم ایجاد شده است از بین می‌ رود.

برای درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق چربی، پزشک ممکن است استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ را توصیه کند که می‌تواند به کاهش التهاب و ناراحتی کمک کند. علاوه بر این، اجتناب از غذاهای شور و نوشیدن آب فراوان می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. همچنین در برخی موارد ممکن است پزشک برای از بین رفتن ورم دارو تجویز کند.

به توصیه پزشک یکی از راه‌های موثر برای پیشگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده به زیر چشم، ماساژ ملایم و منظم ناحیه تزریق است. ماساژ به گردش خون در محل تزریق کمک و از تجمع چربی در یک نقطه خاص جلوگیری می کند. ماساژ را می‌توان 2 تا 3 روز بعد از تزریق چربی، زمانی که تورم اولیه فروکش کرد، به تجویز پزشک شروع کرد.

اولین اقدامی که پزشک برای برطرف کردن گلوله‌های ایجاد شده انجام می‌دهد استفاده کردن از ماساژ است. اگر ماساژ دادن نتوانست چربی‌های سفت شده را از بین ببرد داروهایی را برای شما تجویز می‌کند که مصرف مرتب این داروها می‌تواند بر روی بافت چربی تاثیر بگذارد و سلول‌های آن را به حالت عادی برگرداند. در مرحله آخر اگر که هیچ یک از راه‌های گفته شده برای درمان چربی گلوله شده جواب نداد پزشک تصمیم می‌گیرد که چربی تزریق شده را تخلیه کند.

بله، پزشک شما از لیپوساکشن برای بیرون کشیدن سلول‌های چربی از شکم، باسن یا ران شما استفاده می‌کند. سپس سلول‌ها را تصفیه کرده و به زیر چشم شما تزریق می ‌کند.

به طور کلی تزریق چربی در صورت درد کمتری نسبت به تزریق در باسن و سینه دارد. علت آن نیز میزان چربی کمتری است که تزریق می‌شود. اما در هر شرایطی استفاده از مسکن‌های خوراکی و تزریقی موجب کنترل کامل درد می‌شود. در نتیجه می ‌توان گفت این روش در عمل درد غیرقابل تحمل و سختی ندارد.

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعات ارائه شده، می‌ توان نتیجه گرفت که تزریق چربی زیر چشم به عنوان یک روش موثر و ایمن برای بهبود ظاهر زیر چشم و کاهش علائم پیری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این روش با ایجاد حجم و پرکنندگی در ناحیه زیر چشم، می ‌تواند به طراحی چشمان جوان ‌تر و تازه‌ تر کمک کند و در عین حال با بهره ‌گیری از تکنیک ‌های مدرن پزشکی، احتمال عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند. به طور کلی، این روش به عنوان یک گزینه مناسب در زمینه زیبایی و بازسازی زیر چشم معرفی شده است که با نتایج مطلوبی همراه است.

همچنین بخوانید : آیا تزریق چربی دائمی است؟


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمتهمه چیز درباره میکرودرم ابریژن؛ مزایا، کاربردها و قیمت

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی و موثر برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست است که برای درمان مشکلات پوستی آکنه، چین و چروک و لکه‌ های پوستی استفاده شده ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنالجوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنال

عملکرد لیزر CO2 فراکشنال به صورت تابش نور لیزربه لایه‌های بالایی پوست که بطور کنترل شده تخریب و برداشته می‌ شوند، و لایه های زیرین سالم می ماند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16

دستگاه کوتر؛ مزایا،کاربردها ومراقبت های قبل و بعد درماندستگاه کوتر؛ مزایا،کاربردها ومراقبت های قبل و بعد درمان

دستگاه الکتروکوتر یا کوتر حرارتی یک ابزار جراحی سرپایی است که از انرژی و جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای رفع توده سلولی غیر طبیعی استفاده می کند . ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08