آدرس مطب دکتر رباطی تلفن مطب دکتر رضا رباطی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی به شقیقه؛ مزایا، مراحل، ماندگاری و عوارض

تزریق چربی به شقیقه؛ مزایا، مراحل، ماندگاری و عوارض

شقیقه‌ ها در کنار صورت، درست در نزدیکی چشمان قرار دارند، به طوری که دم ابروها در جلوی شقیقه‌ها به پایان می‌رسد و قسمت بالایی آن به پیشانی ختم می‌شود. گود شدن و فرو رفتن شقیقه ها باعث می شود پلک چشمانتان و ابروها افتاده به نظر برسد و در افزایش چین و چروک‌ ها هم نقش مهمی ایجاد کند. درمان با تزریق چربی برای از بین بردن فرورفتگی شقیقه بسیار مؤثر است که برای جوانسازی و ترمیم فرورفتگی ‌ها استفاده می‌ شود. تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت ‌هایی که طی آن چربی از بافت ‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش ‌های مختلفی پاکسازی و خالص ‌سازی می‌ کنند و در نهایت در ناحیه ‌ی مورد نظر تزریق می‌ شود. این روش می‌ تواند برای رفع حالت افتادگی پلک، ابروها و پر کردن شقیقه‌ ها مؤثر باشد تا ظاهری جوان‌ تر و شاداب‌ تر داشته‌ باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی شقیقه چیست؟

تزریق چربی نوعی درمان زیبایی برای پر کردن و جوانسازی شقیقه است. در این روش، چربی از بدن خود فرد و از قسمت هایی مانند ران پهلو و یا شکم برداشته مي شود و پس از طی پروسه فرآوری به شقیقه تزریق می شود.

علت فرورفتگی شقیقه ها

مزایای تزریق چربی به شقیقه

تزریق چربی به شقیقه

مراحل تزریق چربی به شقیقه

تزریق چربی به شقیقه به‌ عنوان یک روش سرپایی با استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام‌ می‌شود. مراحل این روش در ادامه کاملاً توضیح داده‌ شده ‌است:
لیپوساکشن یا استخراج: اولین مرحله برای انتقال چربی به صورت، لیپوساکشن است. قبل از شروع فرآیند لیپوساکشن، پزشک محل مورد نظر بر روی صورت علامت‌گذاری می‌کند تا از نتایج طبیعی در انتها اطمینان حاصل کند. پس از اثر کردن بی‌حسی یا بیهوشی، برش‌های کوچکی در نواحی خاص بر روی باسن یا شکم ایجاد می‌کند که از آن طریق یک لوله یا کانولای نازک وارد بدن می‌شود. چربی از طریق کانولا شکسته شده و استخراج می‌شود. پس از استخراج مقدار مورد نیاز چربی، برش‌های ایجاد شده بسته می‌شوند.
پردازش: مرحله بعدی در تزریق چربی به شقیقه، پردازش و خالص سازی چربی استخراج شده ‌است. بسیار مهم است که ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده از طریق سانتریفیوژ یا شستشو حذف شود.
تزریق چربی: در مرحله نهایی چربی خالص شده به مناطق مورد نظر در ناحیه گیجگاهی و شقیقه تزریق می‌شود تا حجم از دست رفته جبران شود و نتایج مورد نظر شما ایجاد شود.

ماندگاری تزریق چربی به شقیقه

به طور معمول تزریق چربی به صورت به مدت 1 تا 3 سال در ناحیه مورد نظر دوام دارد؛ اما این مدت در تمام افراد یکسان نمی باشد و در کل وابسته به مراقبت های تزریق چربی خود بیمار و نوع پوست آنها دارد. با رعایت و مراقبت بیماران، این میزان ماندگاری ممکن است تا 5 سال هم ادامه داشته باشد.

معایب تزریق چربی به شقیقه

افراد نامناسب برای تزریق چربی به شقیقه

عوارض تزریق چربی به شقیقه

هزینه تزریق چربی به شقیقه

تزریق چربی، روندی است که هزینه آن متناسب با فاکتورهای متعددی، متغیر می باشد. برخی از این فاکتورها شامل میزان تجربه متخصص، موقعیت جغرافیایی محل درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان می باشد.


آدرس : تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از پارک ساعی ، کوچه سی و دوم ، ساختمان یاس ، واحد204
تلفن : 88881224درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

همه چیز درباره لیزر کیوسوییچهمه چیز درباره لیزر کیوسوییچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از دستگاه های مؤثر در حوزه ی جوانسازی پوست است ، همچنین برای رفع لک ‌های پوستی و تتو کاربرد دارد . ...

تاریخ انتشار : 1403-04-11

رفع خطوط اخم با تزریق بوتاکسرفع خطوط اخم با تزریق بوتاکس

بهترین روش درمان خطوط اخم تزریق بوتاکس است . بوتاکس با مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-06

تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی چشمتزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی چشم

روش تزریق بوتاکس برای خطوط پنجه کلاغی باعث ایجاد طراوت و شادابی پوست اطراف چشم می شود و تأثیر فراوانی در ظاهر چشم ها و زیبایی صورت دارد . ...

تاریخ انتشار : 1403-03-31